Skuteczne i efektywne metody, narzędzia i sposoby pracy z Klientami.
W Terapii psychomedduchowej w zależności od potrzeb stosuję szeroki wachlarz metod, narzędzi i sposobów pracy. Są one wykorzystywane po uprzedniej zgodzie klienta.
A oto niektóre z nich:
- Analiza genogramu, czyli drzewa genealogicznego, ułatwiająca zauważenie różnych dobrych rzeczy w rodzinie.
- Techniki relaksacyjne oraz pracy z ciałem
- Swobodna analiza snów.
- Duchowe pozbywanie się niekorzystnych, nieprawidłowych nawyków (mechanizm bodziec – nawyk) i sposobów myślenia klienta.
- Odkrywanie irracjonalnych i natrętnych myśli oraz duchowe pozbywanie się ich.
- Analiza transakcyjna.
- Testy predyspozycji zawodowych oraz testy psychologiczne.
- Wykorzystanie metody Porozumienia bez Przemocy w rozwiązywaniu konfliktów.
- Różne techniki oddechowe.
- Rozwijanie u Klienta umiejętności wglądu w swoje ciało poprzez różne techniki medytacyjno-relaksacyjne, aby umiał zidentyfikować napięcia i blokady energetyczne w swoim ciele.
- Wykorzystanie osiągnięć fizyki kwantowej, która traktuje człowieka jako pole energii.
- Identyfikacja najczęstszych mechanizmów obronnych przejawiających się w funkcjonowaniu emocjonalnym i na poziomie napięć mięśniowych i oddawanie ich w sposób duchowy.
- Elementy bioenergetyki Lowena.
- Pozbywanie się dysfunkcjonalnych postaw i schematów poznawczych.
- Zamykanie nie domkniętych spraw.
- Dialog między różnymi częściami ciała dotkniętymi dolegliwościami.
- Odgrywanie ról i eksperymentowanie z nowym zachowaniem- omówienie, jak siebie odbieramy.
- Wykorzystanie w pracy wiedzy neurobiologicznej i odkryć neuronauki, które głoszą potrzebę uruchomienia konkretnych obszarów w mózgu, aby mogła nastąpić trwała i głęboka zmiana w sferze terapeutycznej.
- Równoważenie odbioru świata poprzez wszystkie zmysły: słuch, wzrok, czucie, dotyk, smak.
- Praca z głębokim oddechem.
- Praca nad stanem bezpośredniości i konfrontacji z problemami własnymi i innych – oddzielenie się od towarzyszących temu nadmiernych emocji, bezsilności i poczucia niezrozumienia.
- Praca z ciałem w celu uwolnienia najważniejszych bloków mięśniowych.
- Badanie, dlaczego Klient zachowuje się w dany sposób – diagnoza nawykowego zachowania.
- Transformacyjna zmiana wzorców tworzenia więzi z unikowych i ambiwalentnych na budowanie relacji.
- Zmiana wzorców codziennego funkcjonowania i odnalezienie prawdziwej natury klienta.
- Pozbywanie się niesłużących Klientowi przekonań.
- Praca nad odpuszczaniem tego wszystkiego, co nie jest już Klientowi potrzebne w jego życiu.
- Technika zachowania balansu pomiędzy samotnością a relacją.
- Techniki radzenia sobie z psychomanipulacją.
- Badanie rozbieżności pomiędzy „ja aktualne” a „ja idealne”.
- Analiza powiązania pomiędzy mózgiem a poszczególnymi narządami Klienta.
- Diagnoza różnych zachowań nieadekwatnych do sytuacji, ale zgodnych z irracjonalnymi schematami poznawczymi.
- Analiza mechanizmów obronnych.
- Diagnoza sytuacji, w których występuje brak poczucia wpływu.
- Praca zmierzająca do skierowania emocji „pod właściwy adres”.
- Diagnozowanie wartości.
- Wzmacnianie pozytywne.
- Analiza wzorców reagowania w sytuacjach trudnych.
- Analiza konfliktów, które mogły wywołać chorobę.
- Nauka Bruno Groninga.
- Wykorzystanie wiedzy z fizyki kwantowej.
- Praca z mądrościami biblijnymi.
W zależności od potrzeb stosuję szeroki wachlarz metod, narzędzi i sposobów pracy. Są one wykorzystywane po uprzedniej zgodzie Klienta. Stosowane przeze mnie działania ukierunkowane na ROZWÓJ SFERY DUCHOWEJ/INTELIGENCJI DUCHOWEj Klienta to:
- wzmacnianie Klienta pozytywnymi myślami, zachęcanie go, aby nie koncentrował się wyłącznie na swoich brakach i niedoborach, ale na swoich silnych stronach i talentach; poszerzanie myślenia i dziedzin, w których Klient rzadko funkcjonuje (czyli na przykład nie tylko praca, dom, ale również rozwój duchowy, aktywność fizyczna, relaks, hobby itd.);
- zmiana nastawienia Klienta na pielęgnowanie większej nadziei na przyszłość i zauważanie więcej dobrych rzeczy w sobie i innych;
- wiara w Klienta, że posiada on umiejętność odnalezienia własnej drogi w życiu oraz podążania nią;
- pomoc Klientowi w uwalnianiu się od ciężarów niesionych przez życie i nadmiaru negatywnych myśli;
- budowanie w Kliencie ufności, że w życiu duchowym prawie wszystko jest możliwe (tutaj mają miejsce uzdrowienia z chorób nieuleczalnych);
- towarzyszenie Klientowi w budowaniu przez niego autonomicznego systemu wartości;
- analizowanie zachowania Klienta nie tylko w sferze psychologicznej, ale również w odniesieniu do jego sfery duchowej, jego głębokich potrzeb serca wynikających z bycia człowiekiem, jego prawdziwych intencji i uwarunkowań środowiskowych, rodzinnych, kulturowych i wychowania;
- tworzenie atmosfery spotkania sprzyjającej wzrostowi;
- poszukiwanie wspólnie z Klientem znaczenia jego ludzkiej egzystencji;
- rozwijanie w nim zdolności twórczych;
- nauka dostrzegania różnic pomiędzy rzeczywistą winą a neurotycznym poczuciem winy, co pozwala Klientowi na podjęcie właściwych działań naprawczych;
- pomaganie Klientowi w odnalezieniu przez niego odwagi do prowadzenia takiego życia czy budowania takich relacji, które przynoszą mu najwięcej satysfakcji, radości wewnętrznej i dobra;
- pomoc Klientowi w zrozumieniu i odkrywaniu siebie, gdyż chińskie powiedzenie głosi: „Kto zna siebie ten zna innych”;
- wspólne odkrywanie, w jaki sposób Klient doświadcza samego siebie i swój świat zarówno rzeczywisty, jak i duchowy;
- poszukiwanie w świadomości Klienta wzorców, na których mógłby on oprzeć proces uzdrawiania;
- praca z bólem odrzucenia i wszelkimi obciążeniami duchowymi;
- praca z Klientem nad przekraczaniem jego ograniczeń i rozwiązywaniem problemów przy wykorzystaniu medytacji;
- symboliczna sesja z Klientem związana z przepracowaniem syndromu uzależnienia i odcięciem pępowiny od rodziców oraz ponownym przejściem przez proces narodzin; stopniowe oswajanie świadomości Klienta z jego duchową cząstką siebie, ze światem rozwoju duchowego, z tym co odmienne, czego nie do końca rozumie, przed czym, być może, się świadomie lub podświadomie broni;
- przywrócenie Klientowi poczucia wpływu na własne życie;
- przyjrzenie się potrzebom Klienta, które powinny być zaspokojone w zdrowy sposób bez uciekania się do choroby;
- sprawdzanie, czego pragnie Klient w głębi swojej istoty, czyli nauka kochania siebie;
- odkrywanie, co daje Klientowi poczucie spełnienia, sensu życia, radości, miłości, spokoju; postrzeganie innych w sposób zdrowy, który jest dla Klienta swoistym wzmocnieniem;
- nauka medytacji i doświadczanie stanu bycia, czyli czystej świadomości i esencji tego kim on jest;
- przyjrzenie się temu, w jaki sposób choroba natury duchowej, psychicznej i fizycznej jest w stanie zburzyć misterną konstrukcję na której opierał Klient swoją tożsamość choćby: role zawodowe i życiowe, władza, status społeczny, przekonania, marzenia, plany, przynależność grupowa;
- celem każdej choroby zarówno o podłożu duchowym, fizycznym, jak i psychicznym jest przetrwanie organizmu, stanowi ona sposób rozwiązywania poprzez ciało różnych konfliktów, jakie Klient przeżywa;
- obserwacja myśli pod kątem tego, na ile są oskarżające, osłabiające, niepokojące, obciążające, przepełnione lękiem i związane z doświadczaniem winy; nazwanie własnych zranień poprzez analizę snów, wolnych skojarzeń, oporu o lękowej lub konfliktowej treści;
- przyjrzenie się różnym niekorzystnym dla Klienta psycho-manipulacjom, jakim podlegał w trakcie swojego rozwoju duchowego, szczególnie przebywając w różnych niedojrzałych grupach religijnych czy sekciarskich, a które doprowadziły go do załamania nerwowego i do różnych dolegliwości psychosomatycznych oraz poczucia izolacji, odrzucenia, pustki i winy;
- elementy logoterapii w poszukiwaniu sensu życia;
- praca ze zniekształconym obrazem Boga połączonym z wyparciem seksualności i agresji lub wprost przeciwnie, zbytnim ich ujawnianiem, mającym swą przyczynę w przebywaniu w różnych zbyt wymagających i restrykcyjnych środowiskach religijnych; przyjrzenie się różnym dolegliwościom psychosomatycznym, lękowym lub/i agresywnym zachowaniom wynikającym z chorej religijności, czyli takiej, która ma bardzo mało wspólnego z Bogiem, a jest oparta głównie na poczuciu bycia wyjątkowym i wybranym przez Boga do zaciętej walki ze złem w świecie (ale rzadko w sobie) oraz wyrazistym głoszeniu bezdyskusyjnych poglądów i katastrofalnych wizji świata lub sprowadza się głównie do moralności (Klientom towarzyszy wtedy przekonanie, że są źli ze swojej ludzkiej natury i to zazwyczaj przeszkadza im cieszyć się życiem i dostrzegać prawdziwe, a nie wyimaginowane zło w swoich zachowaniach) lub głównie do cierpienia i poświęcania wszystkiego na rzecz innych osób, a jednocześnie zaniedbywania siebie, bycia uległą/ym, znoszenia poniżenia i upokorzeń;
- praca z symptomami psychicznymi (np.: autoagresją, nienawiścią, agresją w stosunku do innych, silnym/panicznym lękiem przed samotnością, głębokim poczuciem zranienia i odrzucenia, całkowitym zagubieniem w świecie, mocnym, dołującym wewnętrznym rozbiciem), aby nie maskować ich duchowością, gdyż wtedy mogą mieć tendencję do nasilania się.